Odbiór prawa jazdy
Informację o stanie realizacji sprawy można uzyskać na stronie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Osoba, która pozostawiła we wniosku numer telefonu komórkowego bądź adres e-mailowy otrzyma wiadomość o możliwości odbioru prawa jazdy.
Wymagane dokumenty:
- informacja o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego, przekazana przez ośrodek egzaminowania,
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej dostarczony w dniu odbioru prawa jazdy.
Termin załatwienia sprawy:
Sprawa załatwiana jest w terminie do 30 dni od daty otrzymania dokumentów przez Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów w Departamencie Obsługi i Administracji Urzędu Miasta Łodzi.
Opłata skarbowa i inne opłaty:
-
- skarbowa 17 zł (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru prawa jazdy – opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo)
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto nr 08 1560 0013 2025 0305 5133 0016. - za wydanie prawa jazdy 100 zł
- ewidencyjna 0,50 zł
- skarbowa 17 zł (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru prawa jazdy – opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo)
Opłatę za wydanie prawa jazdy oraz opłatę ewidencyjną można wnieść:
- przelewem na konto Getin Noble Bank S. A. w Łodzi nr:
24 1560 0013 2026 0000 0026 0021, - gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w kasie Getin Noble Bank S. A. w siedzibie Wydziału,
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi (prowizja 2 zł; najszybszy sposób wniesienia płatności w budynku Wydziału mający bezpośredni wpływ na krótszy czas rozpatrzenia wniosku niż w przypadku wybrania innej formy płatności),
- za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem:
https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/platnosc-w-urzedzie.html